Facebook icon 1

 

PaedDr. Pavol Burcl, PhD.

 
  • odborný asistent
  • pedagogická činnosť: anglický jazyk
  • vedecká činnosť:
    • Language of the media
    • Socio-cultural phenomena
    • Intercultural education
    • Text analysis
    • Translation
    • TEFL, TESL, ELF

Ukončil magisterské štúdium v odbore anglický jazyk a literatúra – telesná výchova v roku 1996. Pracoval na základných a stredných školách v Nitre. V roku 2003 absolvoval 1. kvalifikačnú skúšku v Krajskom metodicko-pedagogickom centre v Bratislave. Od roku 2004 vyučuje anglický jazyk v Jazykovom centre FF UKF. V roku 2008 obhájil rigoróznu prácu z teórie vyučovania anglického jazyka a získal titul PaedDr. V auguste 2011 obhájil dizertačnú prácu v odbore 2.1.35 Prekladateľstvo a tlmočníctvo v študijnom programe Translatológia a získal titul PhD. V septembri 2016 získal medzinárodný certifikát English for Journalism by University of Pennsylvania on Coursera.

Vedecké monografie:

BURCL,P.: Jazyk novinových titulkov : Volume I. Nitra : FF UKF, 2013. 150 s. ISBN 978-80-558-0348-7./.jpg/

BURCL,P.: Jazyk novinových titulkov : Volume II: Analýzy vzorky The Guardian, SME, Pravda. Nitra : FF UKF, 2014. 154 s. ISBN 978-80-558-0588-7./.jpg/

BURCL, P.: Writing Proficiency in English at the Primary School Level in Slovakia: Looking Back and Moving Forward. Berlin: Peter Lang, 2020. 192 s. ISBN 978-3-631-73768-2.

Vysokoškolské učebné texty:

MICHELČÍKOVÁ, L. a kol: Academic English for PhD Students. Nitra: FF UKF, 2012. 114 s. ISBN 978-80-558-0174-2./.jpg/

BURCL,P.: Professional English for Marketing Communication and Advertising: Volume I. Nitra: FF UKF, 2012. 98 s. ISBN 978-80-558-0082-0. /.jpg/

KOL. AUTOROV: English for PhD Students. Nitra: FF UKF, 2008. 135 s. ISBN 978–80–8094–313–4./.jpg/

Vedecké a odborné práce:

BURCL, P.: Reflexia inovácií v cudzojazyčnom vzdelávaní v rámci technických študijných odborov v kontexte duálneho a celoživotného vzdelávania v súlade so špecifickými potrebami regiónu = Reflecting Innovations in Foreign Language Education Within Technical Fields of Study in the Context of Dual and Lifelong Learning in Line with the Region's Specific Needs, 2019. In: FORLANG 2019 : cudzie jazyky v akademickom prostredí. Periodický zborník vedeckých príspevkov a odborných článkovz medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 6. -7. júna 2019. - Košice : TU, 2019. - ISBN 978-80-553-3398-4. - ISSN 1338-5496, s. 145-150.

BURCL, P.: Sociokultúrne fenomény v anglo-americkom kontexte a ich reflexia v slovenskom prostredí = Socio-cultural phenomena in the anglo-american context and their reflection in the Slovak surroundings, 2019. In: Cudzie jazyky v premenách času 9 : recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie, Bratislava, 09.11.2018. - Bratislava : Ekonóm, 2019. - ISBN 978-80-225-4614-0, s. 361-367.

PAVLOVÁ, R. et al : Survey of common lexical errors of German to Slovak machine translation observed in traditional online media discourse, 2019. In: QUAERE 2019 : interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů, Hradec Králové, 24. - 28.06.2019. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2019. - ISBN 978-80-87952-30-6, s. 635-643.

BURCL, P.: Americký hrdina v začiatkoch americkej filmovej tvorby na pozadí sociokultúrneho fenoménu "americký sen", 2018.
In: Cudzie jazyky v premenách času 8 : recenzovaný zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie, Bratislava 10. november 2017. - Bratislava : Ekonóm, 2018. - ISBN 978-80-225-4492-4, CD-ROM, s. 481-492.

BURCL, P.: Analýza textu v rámci výučby anglického jazyka ako odborného cudzieho jazyka študentov nefilologických odborov ; recenzent: Michaela Čakányová, Libuše Hornová, 2018. In: Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR 3 : sborník příspěvků z konference 20. října 2017 v Olomouci. - Olomouc : Univerzita Palackého, 2018. - ISBN 978-80-244-5325-5, s. 164-173.

BURCL, P.: Nové výzvy v akademickej komunikácii po Brexite = New Challenges in Academic Communication After Brexit ; recenzent: Patrik Šenkár, Katarína Dudová, 2018. In: Moderné jazyky v súčasnej Európe ; zostavila Elena Zelenická. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2018. - ISBN 978-80-558-1359-2, s. 34-43.

BURCL, P.: Akademický jazyk vs. prax vs. Brexit. In: Forlang 2017: Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice : TU, 2017., CD-ROM, s. 15-23. ISBN-978-80-553-2843-0.

BURCL, P.: Byť väzňom vlastného tela. In: Telo a telesnosť v kontexte súčasnej kultúry. Nitra: FF UKF, 2017, s. 103-110. ISBN-978-80-558-1202-1.

BURCL, P.: Expresne o aktivitách Jazykového centra. In: Náš čas, SK, Roč. 2014, č. 2 (2014), s. 17. ISSN-1338-3272.

BURCL,P.: Jazyková a kultúrna dominancia v EÚ alebo hľadanie univerzálneho komunikačného nástroja. In: Komunikace v jazykové a kulturní rozmanitosti. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. s.210-219. ISBN 978-80-261-0187-1.

BURCL,P.: Hladanie nového Lingua Franca v európskom kontexte mobility pracovnej sily In: Výučba cudzích jazykov na vysokých školách a univerzitách. - Nitra: SPU, 2012. - ISBN 978-80-552- 0916-6, S. 42-47.

BURCL,P.: Prežiť "americký sen"?! In: Jazyk - kultúra - spoločnosť (vzájomné súvislosti): vedecký. - Nitra: UKF, 2012. - ISBN 978-80-558-0117-9, S. 147-154.

BURCL,P.: The Role of Cultural Awareness in The Process of Learning the English Language: Cultural Context and Translation. In: Literature, Media and Cultural Studies. - ISSN 1814-6945, Vol. 9, no. 38 (2011) p. 25-28.

BURCL,P.: A few comments on the analysis of the achieved level of writing skills in the English language of the primary school learners (9th Grade) in Nitra Self -Governing Region. In: Xlinguae.eu: A Trimestrial European Scientific Language Review. - ISSN 1337-8384, Vol 4. no.1 (2011), s. 34-40.

BURCL,P.: Achieved vs. proclaimed level of writing skills in the English language in the Slovak context. In: Lingua Tyrnaviensis. - Trnava: Trnavská univerzita, 2009. - ISBN 978-80-8082-283-5, S. 242 - 248.

BURCL,P.: Krátke reflexie cudzojazyčnej výučby na III. stupni VŠ v praxi. In: Európske kontexty interkultúrnej komunikácie. - Nitra: UKF, 2009. - ISBN 978-80-8094-564-0, S. 489-492.

BURCL,P.: Hovoríme mŕtvym jazykom? / Do we speak a dead language? In: Interkulturní dimenze v cizích jazycích II. - Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. - ISBN 978-80-7395-086-6, S. 67-72.

BURCL,P.: Niekoľko poznámok k preberaniu informácií zo zahraničia a ich prekladu z anglického do slovenského jazyka v tlačových agentúrach na Slovensku. In: Preklad a kultúra 2. - Nitra: UKF, 2007. - ISBN 978-80-8094-233-5, S. 109-113.

BURCL,P.: Výrazové prostriedky neformálnej komunikácie v anglickom jazyku a ich preklad do slovenského jazyka. In: Moderní přístupy k výuce cizích jazyků na vysoké škole II. - Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelistů Purkyně, 2007. - ISBN 987-80-7004-923-3, 1 CD-ROM.

BURCL,P.: Nový časopriestor cudzojazyčného vzdelávania na III. stupni VŠ. In: Európske dimenzie v jazykovom vzdelávaní. - Nitra: SPU, 2007. - ISBN 978-80-8069-934-5, 1 CD-ROM.

BURCL,P.: A few reflections on Tutor programs in ELT. In: Multimédiá vo vyučovaní cudzích jazykov III / Multimedia in Foreign Language Teaching III, 2006. - ISBN 80-8069-641-1, 1 CD.

BURCL,P.: Interkultúrna výučba a problémy s posunmi v preklade. In: Cizí jazyk pro účely studia a profese v podmínkách EU. - Ústí nad Labem: UJEP, 2006. - ISBN 80-7044-818-0, S. 37-40.

BURCL,P.: Plurilingvizmus v jazykovej príprave doktorandov. In: Interkultúrne dimenzie vo vyučovaní cudzích jazykov. - Nitra: UKF, 2006. - ISBN 80-8094-026-6, S. 43 - 47.

BURCL,P.: Tutor programs as one of the positive ways in training the translators´skills. In: UNINFOS 2006. - Nitra: UKF v Nitre a Eunis Slovensko 2006. - ISBN 80-8050-976-X, S. 163-165.

BURCL,P.: Preklad novinových titulkov ako jeden z kľúčových determinantov prenosu informácií v cudzojazyčnej komunikácii. In: Evolučné prístupy vo vyučovaní cudzích jazykov z komunikačného aspektu. - Trenčín: Trenčianska univerzita, 2006. - ISBN 80-8075-155-2, CD.

BURCL,P.: Niekoľko poznámok k problémom vyučovania cudzích jazykov - anglický jazyk In: Kultúra-priestor inter-disciplinárneho myslenia 5. - Nitra: UKF, 2005. - ISBN 80-8050-833-X, S. 3-8.

BURCL,P.: Využitie osobnej webovej stránky pedagóga v procese skvalitňovania výučby anglického jazyka u študentov denného štúdia. In: Acta Nitriensis 7. - Nitra: FF UKF, 2005. - ISBN 80-8050-880-1, S. 80 -86.

BURCL,P.: Špecifické postavenie anglického jazyka v systéme ďalšieho vzdelávania v profesionálnom prostredí. In: Moderní přístupy k výuce cizích jazyků na vysoké škole. - Ústí nad Labem: Universita J. E. Purkyně, 2005. - ISBN 80-7044-694-3, S. 13-18.

BURCL,P.: The perspectives and future of teaching General English at universities in Slovakia. In: Jazyk a komunikácia. - Bratislava: Retaas, 2005. - ISBN 80-89113-22-2, S. 52-55.

BURCL,P.: Priority jazykového vzdelávania v anglickom jazyku. In: Nové trendy vo vyučovaní cudzích jazykov na vysokých školách. - Nitra: FF UKF-Jazykové centrum, 2004. - ISBN 80-8050-715-5, CD.

Riešenie výskumných a vzdelávacích projektov:

KEGA 005UKF-4/2019: Inovácia jazykovej prípravy v kontexte duálneho a celoživotného vzdelávania v súlade so špecifickými potrebami regiónu, zodpovedný riešiteľ, 2019 – 2021

KEGA 3/4001/06: Nová koncepcia vyučovania cudzieho jazyka v rámci III. stupňa vysokoškolského štúdia, spoluriešiteľ, 2006  2008

KEGA 3/4026/06 - Využitie IKT pri tvorbe učebných materiálov v cudzojazyčnom vzdelávaní na vysokých školách, spoluriešiteľ, 2006 – 2008

CGA II/1/2006 - Príprava a realizácia odborných textov z anglického jazyka, zodpovedný riešiteľ, 2006 – 2008

CGA /II/3/2005 - Práca s textom pri výučbe cudzích jazykov u dospelých, spoluriešiteľ, 2005 - 2007

Zahraničné prednáškové pobyty:

  • 2013 ERASMUS+ prednáškový pobyt - Ostravská univerzita, Ostrava, Česká republika
  • 2014 ERASMUS+ prednáškový pobyt - Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice, Poľsko
  • 2015 ERASMUS+ prednáškový pobyt - Uniwersytet Łódzki,  Łódz, Poľsko
  • 2018 ERASMUS+ prednáškový pobyt - Uniwersytet Opolski, Opole, Poľsko
  • 2020 ERASMUS+ odborná stáž - Karlova univerzita v Prahe, Česká republika